Skip to content

Konserten på cirkus

Locked Archived

24 replies · 5,992 views

This is an archived legacy thread. Replies are closed, but the discussion is preserved.

Jag ser fram emot den jättemycket!! Hur många här har sett dem förut?

0 likes

Originally posted by Sébastien Boisvert no!!!

I don't think you understood the question dear friend... :) Besides, if you want to say "no" you've got to say "nej"

0 likes

Originally posted by Sophisticated (Lady) Jag ser fram emot den jättemycket!!Hur många här har sett dem förut?

Bara en vecka kvar... Är det nån som har varit på Cirkus förut? Och nu vill jag inte höra era :clown: -historier, tack. Det är så att jag har en läktarplats. Jag undrar om man kan se något bortsett från pelare of bakhuvuden? Hur lämplig är läktaren för koncerter? Kanske borde jag smyga fram down the front istället. Det här blir min första NO-spelning. :jump:

0 likes

Originally posted by King of Nothing > Originally posted by Sophisticated (Lady)> Jag ser fram emot den jättemycket!!> Hur många här har sett dem förut?

Bara en vecka kvar... Är det nån som har varit på Cirkus förut? Och nu vill jag inte höra era :clown: -historier, tack. Det är så att jag har en läktarplats. Jag undrar om man kan se något bortsett från pelare of bakhuvuden? Hur lämplig är läktaren för koncerter? Kanske borde jag smyga fram down the front istället. Det här blir min första NO-spelning. :jump:

Jag har varit på Cirkus två gånger.. tyvärr vet jag inte exakt vilken bänkrad jag satt vid någotdera av tillfällena, men det var på läktarplats.. det var inte så långt fram men man såg bra. Det är ganska litet där...

Min första spelning med dem också!!

0 likes

Cirkus är den ultimata konsertlokalen enligt mig. Lagom intim. Dvs inte för trång och inte FÖR stor. Dessutom är akustiken i det närmaste perfekt. När jag fick reda på att New Order skulle komma till Sverige för ett par månader sedan så bad jag för mig själv att dom skulle spela på just Cirkus. Någon nämnde Globen men det skulle ju vara ganska tokigt... Själv fasades jag mest över om dom skulle hamna på 'arenan' (Fryshuset). När valet till slut föll på cirkus så hoppade jag fyra och en halv meter upp i luften! Ungefär. Det kommer att bli så in i helvetes bra. "Your silent face". Att dom börjar spela sent tror jag inte har någon betydelse för setets längd. Anledningen till att konserten är så pass sent är att det går en annan föreställning tidigare på kvällen tror jag.

Jag har sett New Order tre gånger tidigare. Readingfestivalen 1989. En ganska traumatisk upplevelse vill jag påstå. Då var jag arton år gammal och då ville man ju stå så långt fram som möjligt. Efter några öl på förmiddagen så tog jag plats framför den stora scenen klockan tre på eftermiddagen. Där stod jag hela tiden, på exakt samma plats till New Orders konsert ebbade ut med "Blue monday". Då var klockan närmare ett på natten. Vid det laget kom jag på att jag inte kissat under hela tiden jag stått där. Det hade jag nog förträngt. Mina knäskålar gnuggades hårt mot varandra och det var nog den skönaste 'piss' jag gjort efteråt... Kan tillägga att konserten var helt lysande. Andra gången det var dags så var det på Roskildefestivalen 1993. Regnet öste ner under hela dagen. Jag och en kompis satt i vår minibuss och spelade mitt egenkompinerade 'best-of-New Order-band' mest hela dagen. Vi såg inga andra band alls. När New Order gick på klockan ett på natten så hade det sluta regna. Även denna konsert var bra fast den baserades mest på "Republic" som hade kommit ut ett par månader tidigare. Detta var förövrigt den enda gången någonsin dom spelat låten "Special" så det är ju lite skoj. Vill minnas att "Temptation" och "As it is when it was" var bäst.

Tredje och sista gången jag såg dem var på nyårsafton 1998-1999 i London (Alexandra Palace). Som fjärde eller femte låt (Efter "Ceremony" och "Dream attack") så kom "Isolation" och stället blev helt galet. Ytterligare tre Joy Divisionlåtar spelades. "Atmosphere", "Heart and soul" och "Love will tear us apart". Under "Temptation" slog klockan tolv och det hade blivit ett nytt år.

Om exakt en vecka är det dags igen och jag tror att jag kommer att få lika fina minnen från denna konsert som dom andra.

Vi ses där!

rs

0 likes

Hej !

Åker från Göteborg på Söndag. Men det går inga natt-tåg hem. Nån som vet om man kan luffa omkring på Centralstationen utan att det är helt livsfarligt till 05.37? Undrar också: har nån för eller efterfest bestämts någonstans?

Tack på förhand, Henrik

0 likes

Originally posted by King of Nothing > Originally posted by Sophisticated (Lady)> Jag ser fram emot den jättemycket!!> Hur många här har sett dem förut?

Var det du förresten som berättade det där om Holidays on Ice?

0 likes

Originally posted by Sophisticated (Lady) > Originally posted by King of Nothing> > > > Originally posted by Sophisticated (Lady)> > Jag ser fram emot den jättemycket!!> > Hur många här har sett dem förut?>

Var det du förresten som berättade det där om Holidays on Ice?

Nej, det var oraklet Al Jarvis om jag inte har fel.

0 likes

Originally posted by Henrik Edberg Hej !Åker från Göteborg på Söndag. Men det går inga natt-tåg hem. Nån som vet om man kan luffa omkring på Centralstationen utan att det är helt livsfarligt till 05.37? Undrar också: har nån för eller efterfest bestämts någonstans?Tack på förhand,Henrik

Jag kollade upp när nattbussarna går: 0:30, 1:00, 1:30 etc. Det tar inte speciellt lång tid att ta sig till centralen (man kan även gå). Låter inte så himla kul att spendera resten av tiden på centralen...

0 likes

Originally posted by King of Nothing > Originally posted by Sophisticated (Lady)> > > > > Var det du förresten som berättade det där om Holidays on Ice?

Nej, det var oraklet Al Jarvis om jag inte har fel.

Hur kunde han veta det? Bor inte han i england? Ska han gå på konserten eller?

0 likes

Sophisticated (Lady) >> Tack. Nä, det känns lite tråkigt att traska omkring på Centralen i ett par timmar. Har hittat ett Bed & Breakfast rum nära Cirkus men vet inte om det är värt 300 för att hänga där i en 4 timmar.

0 likes

Henrik, hade inte du en egen New Order site förut, eller blandar jag ihop ditt namn med någon annan? Hur gick det med den siten? Är den nedlagd?

0 likes

Sophisticated (Lady) >> Jo, jag gjorde True Faith (som i början hette 586) mellan 1998-2001 med hjälp av 3 killar från England. La dock ner den för nåt halvår sen då jag hade tröttnat och andra saker fick större plats (skriver på tellusfilm.com, pluggar film på universitet plus en del annat). Men det var ofta väldigt kul så länge det varade. Är det nån annan här som har gjort sajter, skrivit om eller dylikt när det gäller newOrder? Man brukar hitta folk som har skrivit hyllningar till Barney och de andra lite överallt =)

0 likes

En sak jag fortfarande inte fattat är när bandet går på scen?!

23.00 är ju tiden som anges, men är det när Cirkus öppnar eller när New Order börjar?

Hur är uppdelningen mellan läktare och golv förresten, kan man tränga sig ner till ståplats?

0 likes

Originally posted by Daniel Wiklander En sak jag fortfarande inte fattat är när bandet går på scen?!23.00 är ju tiden som anges, men är det när Cirkus öppnar eller när New Order börjar?Hur är uppdelningen mellan läktare och golv förresten, kan man tränga sig ner till ståplats?

Jag har undrat lite över samma saker...

Det verkar som om vi är många som vill tränga sig ned till ståplatserna! ;) Min kompis sa i alla fall att det brukar gå att ta sig ner dit mot slutet av konserten.. men jag vet inte.

Hoppas de har grejer man kan köpa där, typ t-shirts och affischer... nån som vet om de haft såna grejer under resten av turnén?

0 likes

hej där

Är personligen oerhört glad över att ha ståplatsbiljetter på Cirkus på söndag! Anledningen till att de spelar så sent är väl att de kör Evita (...) på Cirkus först på kvällen. Därav den sena starten. Har inte sett New Order sen Roskilde...1984..och ser onekligen fram mot söndagen. carl

0 likes

Originally posted by Sophisticated (Lady) > Originally posted by Daniel Wiklander> En sak jag fortfarande inte fattat är när bandet går på scen?!> > 23.00 är ju tiden som anges, men är det när Cirkus öppnar eller när New Order börjar?> > Hur är uppdelningen mellan läktare och golv förresten, kan man tränga sig ner till ståplats?

Jag har undrat lite över samma saker...

Det verkar som om vi är många som vill tränga sig ned till ståplatserna! ;) Min kompis sa i alla fall att det brukar gå att ta sig ner dit mot slutet av konserten.. men jag vet inte.

Hoppas de har grejer man kan köpa där, typ t-shirts och affischer... nån som vet om de haft såna grejer under resten av turnén?

Hej Daniel,

New Order går på scen 23.00.

Vänlig hälsning, Clarissa

Clarissa Claesson EMA TELSTAR AB Box 241 51 Linnégatan 89 104 51 Stockholm Phone:+46 (8) 665 01 00 Direct: +46 (8) 665 01 30 Mobile:+46 (70) 632 00 30 Fax:+46 (8) 665 17 91 clarissa.claesson@ema.se

0 likes

Jag är nyfiken på vad det kommer att stå skrivet på Hookys högtalare. En hyllning till Svennis skulle väl sitta bra. Eller kanske "svinkallt, Sverige".

Några andra gissningar?

0 likes

Da Garbage nylig var i Bergen, Norge:

Et objektivt synspunkt, men kanskje ikke skrift Hookey's høytalere "God gave Norway fucking Garbage, and Sweden the God-like New Order" ;)

0 likes

Ahh! lite avis på de som har sett NO några gånger. Själv så såg jag dem 1993 på Roskilde och det var bra. Temptation i ny version. Har ni sett spellistan? Setlist: Crystal / Transmission / Regret / Ceremony / 60 Miles an Hour / Your Silent Face / Atmosphere / Close Range / Touched by The Hand of God / Bizarre Love Triangle / True Faith / Temptation / Love Will Tear Us Apart

Encore: Rock The Shack / Blue Monday / Ruined in a Day

Jag saknar 1963. En av deras bästa låtar.

Ciao!

0 likes

Osannolikt bra konsert. Motsvarade ALLA förväntningar.

0 likes

Originally posted by King of Nothing Jag är nyfiken på vad det kommer att stå skrivet på Hookys högtalare. En hyllning till Svennis skulle väl sitta bra.Eller kanske "svinkallt, Sverige".Några andra gissningar?

Living Legend

0 likes

Originally posted by Björn&nbspThuresson Osannolikt bra konsert. Motsvarade ALLA förväntningar.

Japp! Det var en mycket trevlig konsert. De riktigt gamla låtarna lät kanon. Kul att höra B.S säga att Atmosphere är den bästa låten enligt honom:-)

0 likes

Originally posted by Sophisticated (Lady) Jag ser fram emot den jättemycket!!Hur många här har sett dem förut?

Jag vill att du hör av dig till mig.

0 likes

You're leaving NewOrderOnline

This link goes to an external website we don't operate, which has its own privacy policy and terms.

Destination:
Continue ↗