Skip to content

Truth, un titre de Joy Division ?

Archived

5 replies · 1,686 views

This is an archived legacy thread. Replies are closed, but the discussion is preserved.

A l'écoute du concert du 04/01/81, je m'étonne d'entendre Barney annoncer "we gonna play a Joy Division song [...] this song is called Truth". C'est la première fois que j'entends dire cela !... Alors composition de Joy, mais texte de Barney ?

0 likes

en effet j'ai trouvé ça sur NEW ORDER.NET : The opening track is Ceremony. PH: "Turn the foldback...on the wedges." BS: "Turn the guitar up through the foldback as its feeding back." Mesh Great guitar riffing here, though it overwhelms the song near the end. Truth BS: "Well, well, well. We're not going to play any Joy Division songs." Then something like 'encore by the Fall'. BS: "This one's called Truth, though." The fans comment about this pronouncement. The melodica and synth combo are piercingly, hauntingly beautiful here. je ne sais pas si TRUTH est issu de la période de JD, c'est possible mais étonnant car il n'y a pas de trace comme CEREMONY ou IALP:confused2:

0 likes

Clerk wrote: en effet j'ai trouvé ça sur NEW ORDER.NET : BS: "Well, well, well. We're not going to play any Joy Division songs."

Ah c'est plus clair comme ça... en fait, j'avais compris Barney de travers :D

0 likes

ben oui! enfin.. NO qui ne voulait plus jouer du JD en plus à cette époque là. sinon c'est quoi ce NEw order.net ?

0 likes

JEAN NOEL BOUET wrote: ben oui! enfin.. NO qui ne voulait plus jouer du JD en plus à cette époque là.

Paradoxalement, à la même époque, Barney se déguisait en Ian Curtis, avec une chemise rouge comme à Berlin en 81 :

0 likes

You're leaving NewOrderOnline

This link goes to an external website we don't operate, which has its own privacy policy and terms.

Destination:
Continue ↗