Skip to content

Best Bass line ever

Archived

11 replies · 3,183 views

This is an archived legacy thread. Replies are closed, but the discussion is preserved.

Peter Hook. SunRise. Low Life

0 likes

everything's gone green.

0 likes

Fernand Naudin. wrote: Peter Hook. SunRise. Low Life

:thumb:

The instrumental version:

0 likes

Chris Nash wrote:

Fernand Naudin. wrote: Peter Hook. SunRise. Low Life

:thumb:

The instrumental version:

I've never heard that Chris. Where the hell does it come from??

BTW best bass line IS Hooky but on 'Transmission' I reckon. So simple, so obvious. 1st class :love:

0 likes

It's from the "Discreet Campaigns" release, which was released by the label Rorschach Testing. More details can be found on this page: http://www.discogs.com/Various-Discreet-Campaigns/release/385745

That's all I know, I'm afraid. Maybe someone else can provide more info.

0 likes

mix fort intéressant,indeed. Et toujours la ligne de basse (les). La strato de Barney elle est bieng aussi,putaing!!!

0 likes

Air : la Femme d'Argent

0 likes

Les lignes de basse sur Melodie nelson de Gainsbourg avec ce fameux son francais qui claque et que les anglais nous copie sans y arriver.......euh a moins que c'etait des musiciens anglais qui l'accompagnaient ?

0 likes

The Cure : Carnage Visors

0 likes

mathieu wrote: Les lignes de basse sur Melodie nelson de Gainsbourg avec ce fameux son francais qui claque et que les anglais nous copie sans y arriver.......euh a moins que c'etait des musiciens anglais qui l'accompagnaient ?

Cargo culte. Top en effet. Je ne sais pas pour les musicos? C'étaient en 71... Peut-être Jean Pierre Alarcen à la guitare? A voir..

0 likes

J'ai réécouté un vieux Monaco (End of the world) et je trouve que la basse sur ce morceau est vraiment top.:thumb:

0 likes

You're leaving NewOrderOnline

This link goes to an external website we don't operate, which has its own privacy policy and terms.

Destination:
Continue ↗