Skip to content

new-order-waiting-for-the-sirens-call-outtakes-to-be-released

Archived

28 replies · 10,265 views

This is an archived legacy thread. Replies are closed, but the discussion is preserved.

YEAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Merci a Alejo pour l'information

Le lien est ICI et pour les faineants , voici l'article

Peter Hook: New Order to release 7 songs from ‘Waiting for the Sirens’ Call’ sessions

The members of New Order have agreed to release the seven songs left over from the sessions for the band’s 2005 swan song Waiting for the Sirens’ Call, bassist Peter Hook tells Slicing Up Eyeballs, saying the move should help make the group’s acrimonious split “a little cleaner” and finally “draw the line” under the break-up.

Hook discussed the release of the long-rumored New Order outtakes during an interview that will be published on this site next week in advance of his upcoming U.S. tour — which will find the bassist and his band The Light alternately performing the Joy Division albums Unknown Pleasures and Closer in their entirety (see full tour dates and details here).

The consensus to release the Sirens’ Call outtakes came after the use of one of those songs, “Hellbent,” on the Total compilation released earlier this year that bridged Joy Division and New Order, Hook said. That CD, Hook said, “has led us to putting together the remaining tracks to put them out all together. That is coming, which I’m delighted about.”

What remains to be decided by the fractious former bandmates is just how to release the material. Hook said he’d like to see the seven Sirens’ Call outtakes packaged together with full-length versions of the three short New Order instrumentals — “Exit,” “Hypnosis” and “Get Out” — that appear on the now out-of-print soundtrack to Anton Corbijn’s 2007 Ian Curtis biopic “Control.”

But, Hook said, he’s not sure Bernard Sumner and Stephen Morris will go along:

“As to whether they’ll put the ‘Control’ tracks in there with them or not, I don’t know. I can just put my opinion forward and see if I get out-voted or not. … I’m asking for a standalone (release). They’re suggesting we repackage Waiting for the Sirens’ Call. I keep telling them it will do them no good, because once once person has it, it will be up on the Internet and nobody will have to buy it anyway.”

Hook said discussions with his former bandmates continue, and while he noted he doesn’t have final say in how they’ll be released (“Every time I try to do something, I get outvoted”), he’s happy the Waiting for the Sirens’ Call outtakes finally will see the light of day.

And that, he said, will bring some closure to New Order:

“It would be nice, from my point of view, to get rid of those tracks in the nicest possible way that would at last draw the line under the New Order split-up in 2006. It hasn’t felt clean in any way, to be honest. So I’m hoping the release of the last remaing material will make it a little cleaner.”

Watch Slicing Up Eyeballs next week for our full interview with Hook, in which he discusses the upcoming U.S. tour, his future plans to tour Joy Division and perhaps even New Order material, the book he’s writing about his experience in Joy Division and the New Order-themed sequel he’s planning, and his work spotlighting new music via Hacienda Records.

0 likes

Info deja diffusee par Helene's friend... Desole. Mais ca vaut tt de mm un topic entier, non?

0 likes

francois-marc loze wrote: What remains to be decided by the fractious former bandmates is just how to release the material. Hook said he’d like to see the seven Sirens’ Call outtakes packaged together with full-length versions of the three short New Order instrumentals — “Exit,” “Hypnosis” and “Get Out” — that appear on the now out-of-print soundtrack to Anton Corbijn’s 2007 Ian Curtis biopic “Control.”

J'avais entendu parler de ces 7 titres complétés par les 3 de Control, il y a quelques années. Je ne pensais pas que l'idée referait surface.

0 likes

francois-marc loze wrote: Info deja diffusee par Helene's friend... Desole. Mais ca vaut tt de mm un topic entier, non?

Il a même été epinglé sur le forum UK.

0 likes

Il y a d'autres titres qui pourraient être ajoutés à un album de outtakes avant qu'ils ne sombrent dans l'oubli : "Brutal" et la reprise "Vietnam".

Il est d'ailleurs intéressant de voir combien la reprise de "In the ghetto" par Bad Lieutenant a un traitement similaire à celle de "Vietnam".

0 likes

1963 wrote: Il y a d'autres titres qui pourraient être ajoutés à un album de outtakes avant qu'ils ne sombrent dans l'oubli : "Brutal" et la reprise "Vietnam".

Il est d'ailleurs intéressant de voir combien la reprise de "In the ghetto" par Bad Lieutenant a un traitement similaire à celle de "Vietnam".

sauf que ces titres existent depuis longtemps sur CD. "Vietnam" est nullissime (InTheGhetto est bien meilleur) et "Brutal" correspondrait plus à un bonus de GR. Alors que les 3 titres de Control(complets), seraient inédits...

0 likes

je suppose qu'un "Anarchy for the UK" (jamais à ma connaissance joué ailleurs qu'en live) ne pourra jamais voir le jour ne serait ce que pour une question de droits mais ce serait marrant :-)

0 likes

Hooky: "My idea, when I thought about it, was to play every LP I've ever written and then retire," he explains, "so that I got to play all of the songs that I'd written once more."

WOW! v'là le programme !!! :D Il va donc jouer tous les albums.

0 likes

D'accord pour "Vietnam" ce n'est pas un titre terrible mais j'aime bien "Brutal" il préfigure déjà à mon avis ce qu'allait devenir "Get Ready". Je me demande si Gillian a participé à ce titre ?

0 likes

Ca devient un peu risible pour Hooky, c'est dommage qu'il se perde dans ce genre de tournée, je préférerai le revoir travailler avec David Pot pour un nouvel album de Monaco. Par ailleurs, Peter Hook n'a pas la même voix que Bernard Sumner, il a du mal à tenir un concert entier c'était flagrant dans sur la tournée de Unknown Pleasure même s'il a fait d'énormes progrès !

0 likes

Bizarrement ce que je retiens de l'interview, c'est surtout que les sept morceaux restant de WFTSC devraient sortir avant Noël. YEAH!!!

0 likes

francois-marc loze wrote: Bizarrement ce que je retiens de l'interview, c'est surtout que les sept morceaux restant de WFTSC devraient sortir avant Noël. YEAH!!!

A-t-il précisé de quelle année (en parlant d'avant noël)? :uhoh:

0 likes

YEAH! :D

0 likes

Peter Hook parlait de 7 morceaux tirés des sessions de WFSC et il semblerait qu'il y ait 8 morceaux sur Lost Siren : d'où sort ce huitième morceau ?

0 likes

I Told You So etait deja present sur Waiting. Il s'agit peut-etre d'un Mix different.

0 likes

francois-marc loze wrote: I Told You So etait deja present sur Waiting. Il s'agit peut-etre d'un Mix different.

probablement le mix des 12*12".

Je me demande si les morceaux "Madonna" et "Sister & Brother" sont passés à la trappe ou simplement été rebaptisés.

0 likes

Je viens de lire sur le forum anglais que Hooky aurait retiré son accord sur la sortie du disque, ce qui la repousserait. Cela me rappelle qu'il avait subi la même chose pour la sortie de son EP avec TheLight.

0 likes

Je viens de recevoir un mail de Amazon.co.uk où ils me disent que ma pré commande est maintenue mais la parution du CD+LP est reportée au 23 mars 2012.:banghead:

0 likes

bah zut, moi qui avait trouvé un cadeau pour Noël....:\ohwell:

0 likes

Je m'excuse d'avance auprès des inconditionnels de Peter Hook... Je l'aime bien moi-même, mais... :angry: :\pissedoff: :banghead: MERCI DE ME GÂCHER MON NOËL !!! :cry:

0 likes

D'apres les rosbeefs, la sortie ne sera toujours pas pour la semaine prochaine. Un ancien membre du groupe refuse de signer le contrat...

0 likes

Ils se comportent tous comme des enfants gâtés, il y a des gifles qui se perdent...

0 likes

Bouarf!!! Hello,Unfortunately, the release date for the item(s) listed below was changed by the supplier, and we need to provide you with a new estimated delivery date based on the new release date: New Order "The Lost Sirens [LP + CD] [VINYL]" Estimated arrival date: April 05 2012 - April 07 2012

0 likes

Hélène's friend wrote: Ils se comportent tous comme des enfants gâtés, il y a des gifles qui se perdent...

:nod:

0 likes

You're leaving NewOrderOnline

This link goes to an external website we don't operate, which has its own privacy policy and terms.

Destination:
Continue ↗