Välkomna!
Archived33 replies · 929 views
Aherm... Tankesha!
(???)
Anyway, what do you think of writing a message for every user of NewOrderOnline who are from Sweden, and we would then send them by e-mail to invite them to come over?
Thanks!
Seb.
That would be a good idea!
I was thinking along the same lines.
Should I write that message and send it to you so you can send it to the swedish users?
tankesha?
is that something I should know about? What does it mean?
Anyway, I'll try to put together a li'l email tonight... I think that maybe it would be nice to inform all the danish/norwegian-speaking people too. A lot of people from Finland speak swedish, so I don't know if the mail should go out to them too. What do you say?
Hmmm. Don't know.
I wouldn't want to e-mail them in swedish if they don't understand it, and I would like to make sure they don't get this as an insult if we invite them over a swedish forum. WHat do you think?
As for TANKESHA, that's all I can hear from what Per Gessle from Roxette says at the end of an acoustic version of one of their songs, and I took for granted that it was "thank you", but I certainly do not spell it the right way, nor did I understand it the way it should have been, obviously. :D
Seb.
I don't know, because scandinavians for the most part understand other scandinavian languages (at least written)... so maybe it would be rude to ignore them... but maybe it is, as you say, better to send it out to the swedish users, but not make a point of it being a "swedish" forum in case that would make some people thinking they may not join in on the discussion.
Hey, what screen solution are you using, I have 800X600, and that picture in your signature, is big, really big. Somewhat annoying. But it's my fault, my computer screen is too small. I need a new computer...
Tankesha.. if I pronounce it with english phonetics, it sounds a bit like "tänka sig" which means something like "oh, my" or "imagine that" but why he would say that after a song I don't know.
"Thank you" means "Tack" in swedish, he could be saying "tackar" and not pronouncing it properly. After a song, it's most likely to be "tack så mycket" which meand "thank you very much" Where did you get the song? Where was the concert?
Originally posted by Sophisticated (Lady) Här kan ni prata om New Order, ställa frågor, diskutera nya skivan etc etc Hej Sophisticated Lady En vecka kvar till konserten på Cirkus. Vilka förväntningar har vi NO? Finns det någon chans att få skivor signerade? Förfester efterfest 24 hour people party? HASSE
Originally posted by Hans Lagerqvist > Originally posted by Sophisticated (Lady)> Här kan ni prata om New Order, ställa frågor, diskutera nya skivan etc etc> Hej Sophisticated Lady > En vecka kvar till konserten på Cirkus. Vilka förväntningar > har vi NO? Finns det någon chans att få skivor signerade?> Förfester efterfest 24 hour people party?> HASSE
Hej hasse! Kul att någon har hittat hit!
Ska du gå på Cirkus-konserten? ..den börjar ju rätt sent, jag undrar om det kommer göra konserten kortare.. hoppas inte det
hej
Jag tror de spelar många låtar, så det blir nog sent. Måste jobba på måndag eftersom mina resterande semesterdagar är få, men det är det förhoppningvis värt. När spelade NO sist i Sverige? Kan ha varit 1982... Gamla gubbar:-)
/Stefan
Jag undrade just när de var här senast... Konstigt att de inte har varit här oftare... Är det någon som har sett dem live förresten?
jepp...de var här 83...o innan 81 också...jag har gbg 81 o sthlm 83 på bootlegs....vad sägs om det va...gbgs boot e bra ljud kvalitet dessutom...tyvärr har jag aldrig sett dem live...men ska dit nu...YEEESSSSSS!!!
Jag hörde att de skulle börja så sent för att det skulle vara någon slags skridskoshow där innan på kvällen. Och att det skulle vara jättekallt fortfarande när det är dags för dem att uppträda!
Åh, fan, ska man ta med sig skridskorna alltså? Bandyklubban med kanske ;-)
Jag såg dem i Roskilde 93 men missade konserterna i Sthlm tidigt 80-tal, har dock Stockholm-81 på bootleg, grymt uselt ljud.... Synd bara att konserten börjar så sent man lär ju vara bra trött när man ska jobba dan efter, förbindelserna utifrån landet så dags är ju ingen höjdare så man får väl köra sin lilla bil in till den stora staden. Otroligt att lägga konserten på Cirkus? I och för sig en hyfsat bra konsertlokal men den är ju alldeles för liten för New Order, eller?
Originally posted by Henrik Mikko Åh, fan, ska man ta med sig skridskorna alltså? Bandyklubban med kanske ;-)Jag såg dem i Roskilde 93 men missade konserterna i Sthlm tidigt 80-tal, har dock Stockholm-81 på bootleg, grymt uselt ljud....Synd bara att konserten börjar så sent man lär ju vara bra trött när man ska jobba dan efter, förbindelserna utifrån landet så dags är ju ingen höjdare så man får väl köra sin lilla bil in till den stora staden. Otroligt att lägga konserten på Cirkus? I och för sig en hyfsat bra konsertlokal men den är ju alldeles för liten för New Order, eller?
Jag tyckte också att det var för liten konsertlokal för dem.. undrar vems dumma idé det var... Nån var kanske trodde att det skulle bli halvfullt annars. Biljetterna tog ju slut snabbt, det blev fullbokat nästan direkt.. Det är kanske svårt för de som bokar lokaler och sånt att veta hur populära New Order är i Sverige, jag menar med tanke på att de aldrig är här och att de knappt syns i media. Av de jag känner kanske några stycken känner till vilka New Order är, och de tycker att 400 kronor var alldeles för mycket att betala. Men måste man se dem så hostar man ju upp pengarna. :)
Jag tycker också att det är sent, men det får man stå ut med, hur ofta får man en chans att se dem i sverige? ;) Jag har dessutom en tid att passa nästa morgon på flyget. :)
Originally posted by Henrik Mikko Tror ni förresten inte att fransosen menar "Tack ska ni ha", istället för Tankesha.... :-)
Jo... Han försöker minsann lära sig lite svenska har jag märkt. Men inte så framgångsrikt kanske :) Förresten så är han kanadensare..
Hmmm ok min absolut första kommentar här! :-)
Vad fan ska jag säha?????? Hmmmm Jo en fråga till dom mera insatta ifråga om NO - är Gillian fortfarande med i bandet?? På de senaste bilderna jag har sett är hon icke med!
Trevligt initiativ med en svensk version av NO forum!! :-)
Tja, det var väl allt för tillfället!
Hmmm ok min absolut första kommentar här! :-)
Vad fan ska jag säha?????? Hmmmm Jo en fråga till dom mera insatta ifråga om NO - är Gillian fortfarande med i bandet?? På de senaste bilderna jag har sett är hon icke med!
Trevligt initiativ med en svensk version av NO forum!! :-)
Tja, det var väl allt för tillfället!
Originally posted by Dan Johansson Hmmm ok min absolut första kommentar här! :-)Vad fan ska jag säha?????? Hmmmm Jo en fråga till dom mera insatta ifråga om NO - är Gillian fortfarande med i bandet?? På de senaste bilderna jag har sett är hon icke med!
Som jag har förstått det så är hon hemma och tar hand om sin (och Stevens) sjuka dotter.. Vet inte hur mycket hon har varit med på nya skivan dock. Hon har varit och med "gästat" på vissa av låtarna när de spelat i england.
Originally posted by Dan Johansson Trevligt initiativ med en svensk version av NO forum!! :-)Tja, det var väl allt för tillfället!
Tycker jag med! Tacka Sebastien! :)
Hej!! En fråga - är Gillian med i bandet eller icke??? Hon och Stephen har barn, som enligt ryktet är sjukt, sant eller falskt? Ok det blev 2 frågor :) Bra initiativ med ett svenskt forum!! :)
Ok jag måste förklara mig här, jag trodde inte att min absolut första kommentar kom med då det stod nånting om ERROR ok?? Jag är alltså ICKE dum i huvudet!! ;) Ja, det var väl det hela!
Originally posted by Dan Johansson Ok jag måste förklara mig här, jag trodde inte att min absolut första kommentar kom med då det stod nånting om ERROR ok?? Jag är alltså ICKE dum i huvudet!! ;)Ja, det var väl det hela!
Jepp, hun er fortsatt med. Hun er også på endel av konsertene. Uten å spille vel og merke. Hun ser på altså... Ryktene sier at hun ikke var med på Get Ready fordi hennes og Stevens barn er (som du nevner) alvorlig sykt. Kanskje det er bedre nå?
Flink i norsk, nei...
Magnus (første norske post!)
![]()
The swedish forum has max of 10 members, max of 5 posts each one and are away from the site for at least 2 years ![]()