Voilà, fallait que ça sorte...
![]()
PS : même l'album de Duran Duran, on sait enfin quand il sort (début octobre)... :(
4 replies · 592 views
Voilà, fallait que ça sorte...
![]()
PS : même l'album de Duran Duran, on sait enfin quand il sort (début octobre)... :(
D'ailleurs, si je me souviens bien, il devrait y avoir une collaboration avec New Order sur cet album!
Un article du London Sun qui n'a jamais eu aucun suivi... était-ce véridique?! ![]()
Je peux te confirmer, New Order termine le mixage de l'album pour octobre... quant à la date de sortie, va savoir quand London Records voudra bien daigner pour en faire plaisir....!
Pour ce qui est de Astronaut, le nouveau Duran Duran, il n'y a aucune des collaborations annoncées il y a deux ans. J'ai eu peur quand j'ai vu les deux producteurs qu'ils ont choisi (l'un a produit Avril Lavigne et Limp Bizkit !!), mais ça ne se ressent pas au final.
Je connais juste "Sunrise", le single (très Duran Duran première période), et "Taste the Summer", une chanson courte et vraiment inclassable...
J'attends ça avec une impatience mêlée de crainte, car je préfère largement le Duran Duran des années 90 à celui du tout début des années 80.
En attendant, y'a toujours ceci:
New Order Remixed
Rephlex are preparing us for a massive autumn of releases with this excellent 12" release. The record features acid house remixes of two New Order tracks by 808 State, and will be followed by the 'Prebuild' album in October.
This release is out on Monday 20th September and is now on preorder, shipping to reach you on the release date.
Plus d'infos: http://www.warprecords.com/?mart=CAT806
This record is now on preorder, ready for release on Monday 20th September - all Warpmart orders will be shipped to reach you on this date where ever you are in the world.
Originally recorded for 808 states live performances in Manchester during the early days of acid house, these two versions of the classic New Order tracks were dug up from the vaults and are now available on vinyl for the first time ever.
Apart from being lost acid classics, the tracks provide a glimpse into the burgeoning acid house scene in its earliest days, of which Graham Massey says “They were staples because they were easy to programme, and they bought you an extra ten minutes before you got bottled off. There was a lot of hostility to what we were doing early on. Change will always do that.”
The single is followed by the excellent Prebuild cd/lp, music 808 state made before the release of the classic Newbuild Cd/lp (rephlex cat 080). Newbuild is one of the most important records of the late 80’s and one of the most important British dance releases ever made. Prebuild goes even further.
![]()
mais c'est Acid House de l'époque, ou alors Acid de dans bientôt (music all goes in circles...)