Skip to content

Record stores in Paris

Archived

17 replies · 2,577 views

This is an archived legacy thread. Replies are closed, but the discussion is preserved.

Hi mes amis, sorry for writing in English....

I'm going to Paris next week and I will have some free time when I would like to explore some record shops. Could anyone give me tips of good places? My criteria is: the more cheap New Order LPs/Singles the better.

Merci Beacoup

0 likes

Igor wrote: Hi mes amis, sorry for writing in English....

I'm going to Paris next week and I will have some free time when I would like to explore some record shops. Could anyone give me tips of good places? My criteria is: the more cheap New Order LPs/Singles the better.

Merci Beacoup

You have very high criteria that are quite impossible to meet down here, my friend :uhoh:

0 likes

I know MONSTER MELODIES located Rue des Déchargeurs. They are not really cheap but you should find a lot of vinyle :nod:

link

MONSTER MELODIES 9, rue des Déchargeurs 75001 Paris Métro Châtelet

0 likes

In A Noisy Place wrote: I know MONSTER MELODIES located Rue des Déchargeurs. They are not really cheap but you should find a lot of vinyle :nod:

link

Not really cheap, indeed ! In 2002, I've spent 60 € for the Earcom2 LP... but it's true that they have lots of "treasures" such as the Do the Ostrich single and many Joy Division bootlegs.

0 likes

Monster Melodies ? Je me souviens des foires aux disques à Paris. Eux, ils venaient à la première heure pour acheter 10 balles des disques revus au moins 10 fois plus chers dans leur boutique la semaine même.

Moi, je m'y traînais après une nuit blanche. Un matin, j'ai eu la chance d'ouvrir le bal sous leur nez à un stand. Je vous laisse imaginer combien il m'aurait fallu sortir chez eux lorsque je m'en étais mis pour 120 francs sur place. Quand ils fouillent à côté de vous, le moindre disque que vous mettez dans votre panier devient une affaire en or...

0 likes

You can try this one (the "secondhand" address of la librairie parallèles)… don't know if they have a lot of New Order but it's really cheap.

"Gilda" 36 rue des Bourdonnais 75001 Paris

http://www.librairie-paralleles.com/contact.php

I agreed on J. Gibert too because they have a lot of choice.

0 likes

JUSSIEU MUSIC rue Linné M° Jussieu. 4 stores in the same street ! The pop/rock one is very cool. CD, DVD, Singles are second hand items or new ones, and a lot of "press promo" . Very nice price !!

0 likes

Hi

You should forget Monster Melody. He's a crap, but it's true, he had good things, nothing you aren't able to find cheapest on ebay. If you like walking, go to Gibert, then follow La Rue des Ecoles and visit Crocodisc. Continue on the same direction, you'll find Jussieu Music. Just behind, if you like old stones, take a moment in Les Arènes de Lutèce, so pretty place.

0 likes

Lookomo wrote: Hi

You should forget Monster Melody. He's a crap, but it's true, he had good things, nothing you aren't able to find cheapest on ebay. If you like walking, go to Gibert, then follow La Rue des Ecoles and visit Crocodisc. Continue on the same direction, you'll find Jussieu Music. Just behind, if you like old stones, take a moment in Les Arènes de Lutèce, so pretty place.

Ça me rappelle mes apres-midis quand j'etais a la fac a Jussieu. :) Est ce que Danceteria et New-Rose existent encore?

0 likes

Zorglub wrote: Ça me rappelle mes apres-midis quand j'etais a la fac a Jussieu. :) Est ce que Danceteria et New-Rose existent encore?

Fermés depuis une bonne quinzaine d'années...

0 likes

3615 Jiphy wrote:

Zorglub wrote: Ça me rappelle mes apres-midis quand j'etais a la fac a Jussieu. :) Est ce que Danceteria et New-Rose existent encore?

Fermés depuis une bonne quinzaine d'années...

yes, Gibert a racheté les murs de New Rose et dans le lot je crois également qu'ils ont débauché l'un des vendeurs qui officie maintenant (enfin qui officiait du temps où j'habitais encore Paname) au sein du rayon indé de Gibert Musique....

0 likes

Gibert est effectivement un très bon choix pour les cds d'occasions. Pour les vinyles, il y a bien sûr Monster Melody qui a déjà été cité. Il y a également Jussieu Music et un nouveau magasin ouvert en octobre: Souffle Continu, tenu par des anciens de Jussieu Music. Par contre soyez indulgent, ça vient juste d'ouvrir, la boutique se remplira au fur et à mesure.

http://soufflecontinu.free.fr/

EDIT: j'ai oublié de cité Ground Zero, très bon disquaire. http://www.groundzero.fr/

0 likes

Zorglub wrote:

Lookomo wrote: Hi

Ça me rappelle mes apres-midis quand j'etais a la fac a Jussieu. :) Est ce que Danceteria et New-Rose existent encore?

ouh lala, je leur avais commandé les singles de Revenge/Electronic courant 90.

0 likes

Captain Nemo wrote:

In A Noisy Place wrote: I know MONSTER MELODIES located Rue des Déchargeurs. They are not really cheap but you should find a lot of vinyle :nod:

link

Not really cheap, indeed ! In 2002, I've spent 60 € for the Earcom2 LP... but it's true that they have lots of "treasures" such as the Do the Ostrich single and many Joy Division bootlegs.

60€! Are u crazy ! I've got it, i would have sell u for only 59€ :laugh:

0 likes

JEAN NOEL BOUET wrote:

Captain Nemo wrote: I've spent 60 € for the Earcom2 LP... but it's true that they have lots of "treasures" such as the Do the Ostrich single and many Joy Division bootlegs.

60€! Are u crazy !

:nod: Mais bon, étant donné que ça faisait presque vingt ans que je le cherchais, je me dis que ça ne m'a coûté que environ 3 € par an... même pas le prix d'une boîte de clubmasters, ça valait le coup, non ? OK, c'est un raisonnement de banquier... :ignore:

0 likes

Il y a près de la place Clichy (quartier Batignoles) un petit magasin surtout orienté black music, mais qui a 5 ou 6 bons bacs rock 70s / 80s. Que du vinyl, bien sûr. C'est principalement du pressage US et c'est vraiment pas cher (de 6€ les classics à 30€ le vinyl rare). Leur site : http://www.groove-store.com A visiter à l'occasion. ;-)

0 likes

You're leaving NewOrderOnline

This link goes to an external website we don't operate, which has its own privacy policy and terms.

Destination:
Continue ↗